Как да си намерите работа в маркетинга
Публикувано от: Zaplata.bg
21 Януари, 2020 г.
Как да си намерите работа в маркетинга
Снимка: shutterstock

Какво да направите, ако останете без работа - няма никакви предложения, мама-татко са без фабрики и параходи, приятелите не Ви вземат под крилото си? Вземете нещата в свои ръце, като се възползвате от маркетинговите инструменти!

Какво трябва да знае всеки, който търси работа в България

Ако и вие първо сте попаднали в месомелачката на интервютата, тогава помнете:

  1. Това е рулетка.
  2. Ако ви откажат - няма нужда да се разстройвате, това е нормално.
  3. Приемете го като факт, че в България на някакъв етап могат просто да Ви игнорират, да не Ви дават отговор, да Ви игнорират по телефона или в Whatsapp.
  4. Ако не Ви наемат, тогава това не означава, че сте тъпи или некомпетентни. Може би сте на неподходящото място или ви интервюират некомпетентни хора. Може би това е ретроградния Меркурий. Като цяло, не забравяйте параграф 1.

Ако не сте наети, то тогава това не означава, че сте тъпи или некомпетентни. Може би Ви интервюират  некомпетентни хора.

А сега поред

Колектива при нормален подбор от интервюта напомня на обикновен CRM с няколко етапа. Точно както в маркетинга:

1) Отговор (Попадение в CRM).

2) Покана за интервю с HR (Първичен контакт).

3) TЗ - тестово задание.

4) Покана за интервю с маркетинг мениджъра / Group Head / CMO / Или веднага с СЕО.

5) Оферта / Реджект (Реализиран / Не реализиран).

Няма стандарти за подбор в маркетинга и всяка компания сама измисля етапите на интервютата. Може да има 5 кръга с две TЗ. Може би TЗ изобщо не съществува. Възможно е да няма етап с HR, в който самите търговци да си търсят мидъл-маркетолози. Каша, но такава е реалността.

Интервютата от клиентска страна - това винаги е каша и недоразумение. Случвало се е да няма етап на TЗ и да вярват на честната дума за дадения човек, но се случва да се дадат няколко тестови задачи. В 90% от случаите има тестова фаза, а в половината от тях е адекватна. Разбора на примерите и адекватността на TЗ ще ги дискутираме в друга статия. Заданията на самите интервюта в Live режим също ги има, но не винаги и те са различни.

Рекрутинг в България

Българския рекрутинг е такъв, че комуникацията на всеки етап може просто да приключи. Дори ако всичко върви добре и финалния рунд е с Chief Marketing Main Galaxy Executive Officer. Тук можете да се досетите: или реално се сливат, защото не успяват на даден етап, или са взели някого и комуникацията с Вас я зарязват. Или вероятно просто са невъзпитани. Тъжно, но е вярно.

Още полезни обяви
Още полезни статии