Фактори, които губят част от работното ни време
Публикувано от: Zaplata.bg
22 Февруари, 2019 г.
Фактори, които губят част от работното ни време
Снимка: shutterstock

Всеки знае, че повечето работа със сигурност носи повече пари. Има много фактори, които отвличат вниманието ни от важните служебни дела. Понякога се разсейваме толкова много, заради различни фактори, че не успяваме да свършим нищо ползотворно и полезно за компанията, в която работим. Но да не се задълбочаваме в това кой за какво работи. Нека по- скоро да обърнем внимание какви са най-честите причини да не успяваме да бъдем 100 % работоспособни.

Разпределете задачите си правилно 

Занимаването с няколко неща наведнъж – ако не успеете да разпределите задачите си правилно, това ще ви умори повече  Освен това, ако се захванете с всичко наведнъж, вероятно нито една от поставените цели няма да бъде довършена Започнете да си подготвяте някакъв списък със задачите и изпълнявайте подред. 

Намалете тютюнопушенето

Пушенето на цигара - ако на ден излизате да пушите (през работно време) през 5 минути, така губите много от работния ден. А ако сте страстен пушач, времето може дори да бъде двойно. Хубаво е да ограничите пушенето. По този начин няма да губите ценно време, а и няма да вредите толкова на организма ви.

Ограничете телефонните разговори

Честите телефонни разговори заемат голяма част от деня ни. Хубаво е да ги ограничите, освен ако не са от особено важен служебен или личен характер. 

Яжте леки храни в обедната почивка

Хапването в обедната почивка – след като сте похапнали нещо тестено и засищащо, организмът ви започва да го преработва, а на вас започва да ви се приспива. Най-добре яжте по-леки храни, за да не се чувствате изморени след обедната почивка.

Избягвайте дългото стоене в социалните мрежи и интернет

Дългото стоене в социалните мрежи или интернет също губят от ценното ни време. Да, със сигурност е разведряващо да попишете с приятел или да разгледате някоя друга снимка, но не забравяйте, че сте на работа. Дори и търсенето на някаква информация в интернет изразходва голяма част от деня ни.

 

Как Zaplata.bg помага в избора ни

Огромното разнообразие от обяви за работа, които можете да откриете в Zaplata.bg, без съмнение могат да ви бъдат много полезни в добиването на ясна представа за това какво се търси. Това може да ви подскаже на кои моменти да обърнете по-сериозно внимание в изграждането на своя профил.

 


Важно умение за лидерство - умствена издръжливост
Често ли се сблъсквате със ситуации на работното място и у дома, където сте под натиск от околната среда или даден човек? Случва се и така: работата ви е критикувана със и без причина, вашите действия, ценностни и способности непрекъснато се обезценяват, вие като човек сте унижавани и т.н. Коя реакция е най-често проявяваната? Агресия, обида, безсилие пред обстоятелства, депресия и т.н. Как можете да реагирате различно? От гледна точка на психологията, терминът психическа издръжливост означава определена съпротива на човека срещу жизнения натиск. Психологически устойчивите хора не са емоционално въвлечени в ситуацията, следователно е по-лесно да се справят с извънредните ситуации на работното място, те се адаптират по-бързо към прекомерното внимание на обществото, по-лесно намират общ език със средата си. Най-важното е, че те запазват своята енергия и цялост на личността. Някой хора ежедневно са подложени на натиск от страна на шефа, колегите, роднините, а други са значими хора, свикват / адаптира се към този натиск и спират да реагира на него. Това важно умение не възниква у всички, а в малък брой от мнозинството. Какво да правим останалите? Добрата новина - менталната издръжливост може да се тренира. Способността на хората да се контролират/да издържат на удара (изберете метафората, която повече ви допада) и да не се поддават на провокациите на онези, които ги притискат, е състояние за поддържане на психическото здраве в продължение на много години. Там, където манипулацията се контролира - започва издръжливостта. Най-важното житейско умение за офиса и дома.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »
Рестартиране на кариера? Време за размисли
„Познайте сам себе си.” Платон Решихте да промените коренно дейността си, „пораснахте и надраснахте“ съществуващата си позиция, имате желание да реализирате хобито си ... Откъде да започнем? Погледнете по-отблизо себе си, внимателно слушайте гласа на интуицията си, не забравяйте за вашите желания или мечти - заемете се със самопознанието. И точно след подобно предложение, Клиентът, който беше дошъл на консултацията с цел да промени съществуващата траектория на кариерата си, каза: „Не съм склонен/на към рефлексии. Искам да обсъдим новите възможности и да предприемем действия“. Или самият той предлага начини да проучи ситуацията си: „Нека направим одит на моите таланти. Дайте някакъв вид тест или въпросник за кариерно ориентиране. ' Приятели, Гугъл ще помогне. Това не е за мен. Има въпросници, има тестове. НО! Работя с вашата индивидуалност, с уникалността на вашата личност, така че без да познавате себе си, не мога да пристъпя към истинската ви цел. И преди да зададете важните въпроси за изграждането на план за преминаване към новата Ви кариера, предлагам да разгледате следните теми: вашите интереси днес; какви ценности са важни за вас; вашите таланти; каква работна среда искате да имате; какво е състоянието на кариерата Ви днес. Тези въпроси ще ви насочат към вашите цели. Примерите за успешно рестартиране на кариерата ще започнат именно с тези размисли.
Публикувано от: Zaplata.bg
Още »